måndag 28 januari 2008

måndag.

jag känner mig så jävla stressad. på fredag ska gymnasievalen vara inskickade. jag vet i stort sett vad det är jag ska söka och sådär, men jag känner mig ändå så jävla stressad. nu ska jag liksom välja vart jag ska spendera mina tre närmaste år, och kanske också vad det är jag ska ägna mig åt i framtiden. ångest. o_o jag känner mig nog inte redo än. fast om allt blir bra med valet och jag kommer in där jag vill och så, så ska det faktiskt bli riktigt kul med gymnasiet. ska bli så jävla skönt att slippa den nuvarande klassen och allting. men i vilket fall som helst, så får det bli munkebäck - samhäll/media för min del. har varit där och tittat på öppet hus och sådär, och fick reda på mycket. skolan är liten och mysig, och linjen verkar rolig faktiskt :> så det ska nog bli bra hoppas jag.

nu är klockan 18.08, och jag känner att jag har slösat bort exakt hela dagen med att inte göra någonting. var lediga idag, pga mässan vi var på igår. fett skönt. men jag börjar redan få ångest med tanke på skoldagen imorgon, trots att klockan inte är så mycket. franska. alltså, jag säger det hela tiden. men ingen kan förstå hur jävla mycket jag hatar det. jag får seriöst ångest innan och under de lektionerna. och sitter och bara räknar sekunderna typ. alexandra typ felbehandlar mig dessutom, och jag måste behålla mitt G den här terminen! jag får fjäska för henne eller någonting, för hon tycker inte om mig. o_o helvete då. menmen. jag har bestämt mig för att börja plugga och ta tag i skolan på riktigt den här veckan, har inte riktigt gjort det än. ska även prata med andreas om jag kan få göra fördjupningar och sådant där, så att jag har chansen att höja mig ännu mer. egentligen har jag ingen lust att ens bry mig om skolan. jag har ingen ork eller motivation eller någonting. känns som att det inte spelar någon större roll. men jag får försöka fixa det ändå. detta är trots allt sista terminen på allé.

jag är sjukligt sugen på godis. som vanligt. mitt godissug är enormt seriöst ;_; ge mig. plus att, puss på att det är andra avenyn idag.

Inga kommentarer: