torsdag 10 april 2008

torsdag

jag har inte skrivit på några dagar - som vanligt. och jag har kommit fram till att jag inte alls trivs med blogspot, eller min blogg här överhuvudtaget. kanske är det detta som är orsaken till bloggtorkan. jag har en privat blogg på blogg.se, som är lösenordsskyddad, där jag skriver mina innersta tankar som jag inte vill dela med någon. och sanningen är den att jag lockas mer till att skriva där, än vad jag gör här. lite tråkigt i och med att ingen annan kan läsa den. men allt som allt funderar jag faktiskt på att övergå till blogg.se. jag har ingen aning om hur man fixar designen där, men om chansen är stor att det blir fler och intressantare inlägg där. så varför inte köra på det?

för att återgå till ämnet som jag skrev om senast. hela sverige stannade upp, kändes det som. när beskedet kom - tokio hotel skulle inte spela här. konserten var helt inställd och biljetterna kunde lämnas tillbaka. folk, tokio hotel fans som icke tokio hotel fans, pratade livligt om det, dock med olika uppfattningar om det hela. själv har jag inte orkat tänka på det så mycket. klart jag är besviken, jag hade faktiskt sett fram emot det. att få dela den glädjen med så mycket folk jag tycker om, och faktiskt träffa så mycket folk jag tycker om. men om jag ska vara ärlig kom det inte som en större chock för mig, att konserten är inställd. jag vet faktiskt inte varför, men på något sett hade jag inte förväntat mig någonting efter att 3 april blev inställt, då slocknade mina planer och förhoppningar så att säga. dock skulle jag vilja veta den verkliga anledningen till det här? bill behöver vila sina stämband. visst, det kanske han behöver. men varför blev just sverige-konserten inställd? det är nog den största frågan som diskuteras nu. denna turnén var till för att de skulle spela i de länder de inte hann med på den förra turnén, har de så glatt berättat och pratat om tidigare. och nu ställs de tre länder där de ALDRIG har spelat in - sverige, norge och slovenien (tror jag det var, rätta mig om jag har fel). jag förstår inte. jag förstår ingenting. allt är bara konstigt. men jag kan vänta, jag vet att de kommer komma förr eller senare. vi får ge det sin tid. jag tänker åka och se dom, det tänker jag. pengar och liknande får vi ta senare, för jag SKA! en sak jag dock inte förstår är hur folk kan i stort sett, vända tokio hotel ryggen efter det här. visst, klart folk är besvikna, förkrossade och allt vad man kan bli - men snälla, världen har inte gått under. tokio hotel gör underbar musik. musik som får oss alla att må bra och känna någonting inom oss, är allt detta som bortblåst efter att en konsert i vårat land blev inställd? ibland funderar jag över vilka som borde kalla sig fans och inte. och nej! jag syftar inte på någon speciell person eller liknande, jag är bara så trött på kommentarer som "dom får väl se om dom har några fans kvar här borta när dom nu kommer hit." Nej, mycket mer ska till för att jag ens ska tänka tanken att vända dom ryggen!

nogpratat om det där, iallafall för den här gången. idag är det torsdag, vilket betyder att det är helg imorgon. redan! känns som att det var fredag nyss. jag är sjukt glad över den här helgen, och tänker verkligen ta vara på den. jag har pluggat verkligen hela dagarna hela denna och hela förra veckan, och jag orkar verkligen inte med skolan mer. jag orkar verkligen inte, men samtidigt vill jag inte ge upp nu när det är så kort kvar. idag fick vi tillbaka våra svenska nationella prov, och det gick faktiskt riktigt bra. MVG på frågedelen, VG+ på uppsatsen och VG på muntliga. VG+ blev slutbetyget på provet, eller vad man säger. bättre än vad jag förväntade mig, tror jag! efter att jag lämnat in uppsatsen kändes det inte alls bra. menmen. dock kommer engelskan gå åt helvete, så det ser jag inte fram emot att få tillbaka. fick även reda på om man kommit in på det man sökt till gymnasiet idag - jag kom in på munkebäck. känns så sjukt skönt, för jag hade verkligen inte vetat vad jag ville gå annars. visst, detta är bara preliminärintagning, men jag hade högt över intagningspoängen så det är väl bara att hålla tummarna att det håller! efter skolan stack jag och lollo ut och joggade elljusspåret. kändes jätteskönt efteråt. vi har pratat om det så länge nu, men inte orkat ta tag i det. men nu ska vi börja jogga två gånger per vecka iallafall. har även pluggat idag med, som vanligt. dock inte lika mycket, orkade inte! har franska imorgon, och jag har inte ens förstått texten. dock kan jag glosorna bra, så jag tänker låtsas att jag trodde att vi bara hade dom. ska till pappa imorgon, och då kommer det komma upp lite nya bilder och sådant på bilddagboken som jag inte har kunnat lägga in tidigare. funderar på att även ladda upp lite bilder här. vi får väl se. nu ska jag sova, hyfsat tidigt iallafall. godnatt.

Inga kommentarer: