torsdag 17 april 2008

torsdag

hemma från skolan idag igen. ligger i sängen nu, men mamma tjatar på mig att jag ska komma ut och sätta mig i solen på balkongen, så det ska jag göra strax tror jag. det är jättebra väder ute! ligger och messar med zara, som vanligt. trevligt. imorgon är det redan fredag igen. det är läskigt hur fort tiden går, allvarligt talat. mamma vill åka upp till landet imorgon och vill få mig att hänga med eftersom det är hennes helg. men det har jag ingen större lust till. vi har ingen dator där än, och inte ens en tv. så vad har jag att göra där? har ingen lust att slösa bort min helg på det. jag vill shoppa, jag skulle behöva slänga ALLA mina nuvarande kläder och bara köpa nya. dock har jag inte så mycket pengar, har som sagt väldigt mycket som mina pengar ska gå till. suck. dessutom slits jag mellan olika stilar, jag vet inte vart jag själv står. känns som att jag står någonstans mitt emellan och inte vet vilket håll jag ska kliva åt. åh.

jag har börjat dröma fett konstiga drömmar. i måndags drömde jag att tokio hotel hade skivsignering i den lilla matsalen på min skola. jag hade glömt min kamera i mitt skåp och skulle snabbt springa och hämta den. när jag skulle springa tillbaka till matsalen igen sprang jag och sprang och sprang, men jag kom ingenstans. det var så hemskt. sen när jag äntligen kom fram var allting slut. jag började storgråta, och plötsligt var min pappa där. "jag kan få dom att stanna om jag säger till dom", sa han och vinkade till bilen som började åka iväg med dom. då stannade dom och kom in igen, och jag stog där och grät. helt plötsligt var vi inne i mitt rum, och bill kom in genom dörren. mamma sa någonting om att han hade mörka fina ögon och han skrattade och sa att det berodde på att han hade så klumpig mascara. haha! XD bill sa hej till mig och jag förvånades över hur han var i verkligheten, att han var så tjejig. o_o sen hände massa och helt plötsligt satt min storasyster och bill och pussades framför mig, medans jag bad dom sitta stilla för att jag skulle fota. dom var tydligen ihop. LOL.
antagligen har alla drömmar en mening, och att man springer och springer tyder tydligen på att man står stilla i det vardagliga livet. det stämmer, det stämmer som fan! dessutom sa mamma att den drömmen (har drömt samma sak två dagar på raken nu) nog betyder att jag någonstans inser att jag aldrig kommer få träffa dom på det viset, och aldrig dom komma så nära! o_o hemskt.

well, nu ska jag ut på balkongen.

Inga kommentarer: