tisdag 1 april 2008

tisdag

tisdag idag. under nästan hela dagen hade jag bara en sak i tankarna - piercingen. jag trodde inte jag skulle bli såhär nervös. jag var inte det ett dugg tidigare, men idag var jag verkligen sjukt nervös. och värre blev det när jag stog och väntade på pappa i piercinstudion. tyvärr blev det inte av idag! o_o vilket jag är jävligt sur för. om inte allt hade gått åt helvete hade jag suttit här med piercing i tungan nu. precis när jag presenterade mig och berättade att jag hade bokat tid för piercing i tungan och allt det där, så ber dom både mig och pappa om legitimation. dum som jag är så har jag inte med mig mitt, jag hade ingen tanke på att man behövde det! och pappa, som aldrig brukar glömma någonting hemma, hade självklart glömt plånboken med leg och hela köret, just idag! typiskt. jag blev väldigt besviken ska jag tala om. men det var bara att boka en ny tid och sätta sig i bilen och åka hem igen - utan piercad tunga. på torsdag klockan kvart över fyra blir det av istället. nervöst.

för övrigt gick dan ganska snabbt idag. första dagen för mig efter lovet, och det första jag ser när jag kommer till skolan lite försen, är att hela klassen sitter tysta med något slags matteprov. det visar sig att det är något gammalt nationellt prov som vi skulle få göra, för att vara lite bättre förberedda när vi ska göra det riktiga! inget viktigt, lämnade inte ens in det. men det kändes ändå lite surt att börja så. jag hatar matte, och jag har börjat bli dålig i det! o_o innan låg jag på VG-nivå men det tvivlar jag på att jag gör längre, haha! hade franska också, jobbade med något kapitel och jobbade med jacob, linus och albin hela lektionen. det gick snabbt, men nu har vi massa läxa till fredag nästa vecka! antar att det bara är att göra! ._. jag måste få behålla mitt G som sagt. well, resten av dagen flöt på. och imorgon slutar jag tio i tolv. fett jävla skönt. måste dock ägna hela dagen till att plugga SO! ._. menmen.

för övrigt känner jag mig tvungen att kommentera vinnarmotiveringen i OKEJ's meet'n greet tävling, för jag känner att jag inte kan hålla det inom mig längre. när jag fick reda på att Ida hade vunnit, blev jag besviken - såklart. alla vill väl se sitt eget namn stå där, och trots att jag visste att jag inte skulle vinna, så kunde jag inte låta bli att bli besviken. men jag antog att eftersom hon vann över allas bra motiveringar (ja, dom jag har läst har faktiskt varit jättebra) så skulle hon ha en jättejättebra motivering. tyvärr blev det raka motsatsen! o_o jag är så sjukt besviken på OKEJ, att dom inte kan se att det skriker lögn om motiveringen, när vi ungdomar ser det på 3 blanka sekunder? dom länkade till och med till artikeln där texten löper helt annorlunda, än vad hon beskriver i sin motivering? jag förstår verkligen inte hur dom tänker, och inte hon heller för den delen. en motivering ska vinna för att personen som skrivit den är värd och förtjänar att träffa dom, inte av rent medlidande! o.o' då kunde jag lika gärna skrivit att jag försökte hoppa ner för balkongen i förrgår för att jag aldrig kommer gifta mig med bill kaulitz. liksom? jag orkar inte skriva en seriös lång text om det här nu, för mamma tjatar om att jag ska stänga av och själv är jag trött. men jag tror ni alla förstår hur jag menar, för alla som jag har pratat med om detta har tyckt exakt samma sak som jag! -_- over and out. jag pallar inte..

Inga kommentarer: