torsdag 13 mars 2008

torsdag/fredag

för varje dag som går så växer sig känslan jag har i magen större och större. det är inte långt kvar nu. hundra dagar har blivit till tjugo. det är tre veckor kvar. tre veckor! det är så kort kvar att man nästan kan ta på det, och jag är så sjukt nervös. jag vet inte om jag är mest nervös för att jag faktiskt ska se dom igen. eller om det är för allting runt omkring. om jag ska vara ärlig så tror jag att jag just nu, är mest nervös för det runt omkring. köning osv. att jag ska stå framför dom igen, några meter ifrån, och få se dom göra det de lever för, det har jag inte riktigt insett än tror jag. den bubblande lyckan när man hör de första gitarrackorden, värmen och glädjen som sprider sig tillsammans med tårarna på kinderna när man bara står där och ler - det är obeskrivligt. en känsla som inte går att förklara med några ord i världen. men vi kommer snart få uppleva det, allihopa. tillsammans. det blir tredje gången för mig. tredje gången..

jag har inte skrivit sedan i måndags, och det börjar kännas märker jag. jag har så mycket jag vill få ur mig och jag skulle nog mycket väl kunna sitta här resten av natten och skriva, skriva och skriva. men får min egen och eran skull låter jag bli. klockan är halv ett och det är torsdag. fredag är det väl egentligen om man ska vara helt korrekt, men i min värld är det fortfarande torsdag. vi har studiedag imorgon, vilket gör att jag kan sitta hur länge jag vill här inatt. så jävla skönt. catherine och magnus kommer imorgon också, med simon och nathalie. ska bli så himla kul att träffa dom. var hur länge sedan som helst! dessutom har jag inte träffat nathalie än, hon föddes ju ganska nyss. jag tror inte hon är mer än ca två månader. gulligt gulligt. hade tänkt färga håret innan dom kommer imorgon också. det får bli mörkbrunt igen. har varken råd eller tid att bleka det nu, så om jag fortfarande vill ha platina lite längre fram så får jag fixa det då. jag tror att jag ska köpa nytt löshår innan konserten också, och fixa slingor och sånt där. men får se hur det blir med det :>

en hel del som har hänt sen jag skrev sist märker jag. jag bara babblar på utan hejd. men låt gå. igår märkte jag att min ipod blivit stulen, vilket gav mig total panik. jag hade ingen skåpsnyckel med mig, och hängde min jacka och väska utanför hemkunskapen. dum i huvudet som jag är så lämnade jag ipoden kvar i jackfickan utan att tänka mig för, och när jag lite senare under dagen skulle åka in till stan, så insåg jag att den var borta. har dock fått tillbaka den nu. det är en lång historia. gick till rektorn och lärarna och berättade att den hade blivit stulen vilket resulterade i att lärarna hade samtal med klasserna och sånt där. jag vet inte om jag tänker polisanmäla personen som stal den eller inte. jag får se hur jag gör. huvudsaken är att jag har fått den tillbaka! jag hade ärligt talat gått under utan ipod - utan överdrift.

jag har så oerhört mycket jag vill skriva, men jag tror det blir lite lättare för er att orka och kunna läsa om jag delar upp det lite, så jag skriver mer imorgon. såna här små blogguppehåll är inte bra för mig har jag insett. haha! på lördag ska jag träffa emelie i stan iallafall. tror jag köper löshår då. får se hur det blir :>

Inga kommentarer: