fredag 29 februari 2008

fredag

fri. även om det bara är för några dagar, så känns det hur skönt som helst. det är så jag känner det. under helgerna är jag fri. matteprov idag då, som jag skrev om igår. A-delen gick bra, B-delen gick sådär, som vanligt. antar att det inte kommer bli något VG för mig i matte den här terminen heller, trots att jag är så nära. lite surt att ligga på gränsen mellan VG och G, och hela tiden få G. menmen. var hos syon och fick reda på att det bara är 28 stycken som har sökt till samhäll&media på munkebäck. och de har 32 platser. så jag kommer komma in. iallafall nu till preliminärintagningen. så jag får hoppas att det inte ändras till den riktiga intagningen. får inte sluta kämpa trots allt, trots att det är det jag har lust till. men som sagt, fredag idag. helg! lollo ska sova hos mig inatt. om det blir nyktert eller inte får väl kvällen avgöra om man säger så. men det lutar åt ganska onyktert. haha. ska gå och möta henne om en stund :> annars vet jag inte vad som händer i helgen. pappa undrade om jag ville gå med honom på hockey imorgon, men vet inte om jag orkar. då tar helgen slut så sjukt snabbt. men får se hur det blir.

btw. jag och lollo såg lite snabbt på ett program om en tjej igår på tv, som var sockerberoende, och jag har nu börjat få ångest över vårat sockerberoende. det går inte neka längre, att vi är beroende. det är sjukt, och med tanke på hur mycket det kan skada kroppen med att få i sig så mycket socker per dag, så är det på tiden att ta tag i det nu, innan det går för långt. O_O från och med nästa vecka blir det inget godis eller liknande på vardagarna. det SKA gå. jag kan klara det. så svårt kan det väl inte vara. eller?

Inga kommentarer: