onsdag 27 februari 2008

onsdag

idag var jag där, och det jag oroat mig så mycket för är nu över. båda mötena gick bra, och sanningen är den att det faktiskt inte var så farligt. man lyckas alltid skrämma upp sig för mycket. dock är det värsta kvar. men den dagen den sorgen, eller vad man säger. orkar inte oroa mig och må dåligt över det nu, när jag har så mycket andra saker att försöka passera. well, redan onsdag igen. det är sjukt hur snabbt veckorna går. imorgon är det redan torsdag och sedan är det helg igen. tiden skrämmer mig, som fan! men att det är helg snart har jag ingenting emot. ingenting ger mig mer ångest än skoldagarna. och det har inte enbart med själva skolan att göra. utan all press, som jag inte uppnår, blandat med allting annat blir bara för mycket. ibland undrar jag hur jag ska kunna ta mig ur mörkret.ibland, eller rätt ofta faktiskt, känns det som att det inte finns någon väg ut. som att jag är fast, i ett stort mörkt rum, utan någon dörr. vad har jag för funktion? vad finns det för anledning? det frågar jag mig ofta, men likt förbaskat kommer jag inte på något svar till det. det kanske är så man ska leva? ett liv fullt av frågor utan svar? jag vill inte leva ett vanligt liv. jag vill inte bli vuxen. jag vill inte ge mig in i den "världen". innan jag blir vuxen vill jag försvinna.
för att återgå till vardagspratet. torsdag imorgon som sagt. ska ha simning på gympan, vilket jag absolut INTEINTEINTE vill vara med på. för det första så tycker jag verkligen inte om min kropp och jag har ingen bikini som passar, och för det andra så är det äckligt och bara allmänt jobbigt. och för det tredje, så vill jag inte rädda en ful docka på botten av en bassäng. jag kan inte titta under vattnet i bassänger, och gör därför bara bort mig. jag kan ju slippa, men är det värt att riskera ett betyg i gympa för det? eller rättare sagt, är det värt att riskera att sänka mitt VG för det? det kanske inte ens hänger så mycket på det. men jag vill absolut inte riskera. gud. för att tänka på något kul så ska jag snarast in till stan och shoppa. det behöver jag. borde plugga matte just nu. ångest ..

<3 louise - jag finns alltid här för dig. alltid. du är värd det bästa och jag älskar dig.

Inga kommentarer: